Uanset hvor du rejser ud i verden, er det en god idé at medbringe både dit VISA/Dankort og kontantvaluta. Dermed undgår du at skulle bruge tid på at finde en pengeautomat i det fremmede for at kunne betale de allerførste udgifter.
VISA/Dankort kan bruges over det meste af verden. Du kan læse mere om kontanthævningsmuligheder, forbrugsbegrænsninger, sikkerhed på www.visa.dk eller om priser via Trygt.dks prisliste for betalingskort.
Hvis rejsen varer mere end 2-3 uger, anbefales at have et alternativt kort med på rejsen. Forhør i banken om fx Mastercard, der kan anvendes især på forretningsrejser og andre individuelle rejser. Hadstenbank byder mange nye kunder velkommen hvert år. Vi engagerer os og giver individuelle løsningsmuligheder.
Mange tror, at det både er besværligt og dyrt, men hos os betaler du som privatkunde ikke de omkostninger, der normalt er forbundet med et bankskifte.
Kontakt en af vore medarbejdere, som kan fortælle dig, hvordan sagen gribes an, når du ønsker at skifte til Hadstenbank.dk. Vor medarbejder ordner det nødvendige papirarbejde og sørger for overførslen – helt gratis. Kom ind i banken, når du har tid, og benyt de forskellige muligheder for selvbetjening: NetBank – er banken via internettet.
BetalingsService – et betalingssystem, som du kan tilmelde dine faste udgifter. Det er gratis at bruge, og det sparer dig for tid. Du får hver den 1. i måneden en betalingsoversigt over månedens udgifter, der betales fra din konto.
TelefonService – er åben alle dage fra tidlig morgen til sen aften. Her kan du hente oplysninger om dine konti, fx få oplyst saldo, overføre penge fra den ene konto til den anden, hente valutaoplysninger – bare du har en trykknap-telefon. Du skal tilmeldes ordningen, som er gratis og meget nem at benytte.
Dankort – er en betalingsmåde på internettet, læs her.
Med eDankort betaler du nemt og sikkert via din netbank, og du slipper helt for at afgive dine kortoplysninger. Når du køber en vare på internettet, klikker du på et eDankort-logo på netforretningens hjemmeside. Herefter kommer du ind i din netbank, hvor du godkender betalingen hurtigt og enkelt. eDankort findes kun på nettet og kan bruges i de tilsluttede netforretninger.
Bankens Direkte afdeling er tilbuddet til dig, der vil have en tæt kontakt til din bank, men ikke er afhængig af en fysisk afdeling i nærheden af din bopæl. Kontakten til Direkte sker typisk med et telefonopkald eller en mail til afdelingen, hvor du finder din faste rådgiver, der er i stand til at finde fleksible løsninger og træffe hurtige beslutninger. På trods af den geografiske afstand kan vi således nemt give dig den rådgivning og sparing, som du ønsker og gerne vil benytte.