Accessories

Som mand er det altså bare helt umuligt at forholde sig til mange af kvindernes ord. Tag nu for eksempel accessories. Hvorfor kalder danske piger det ikke for tilbehør i stedet for det engelske ord? Er det mon fordi , det bare er SÅ meget smartere at sige det hele på engelsk?

Og hvad er det egentlig for en størrelse? Er en håndtaske accessories for eksempel? Eller en armlænke?

Jeg synes godt nok, det er svært at hitte ud af. Kan det mon skyldes, at det handler om, at producenterne hæfter smarte ord på for at kunne få flere penge for en masse bling-bling?

Nu skal der ske noget med G+! Det var ordene fra Erika til mig, da hun opildnet af sin deltagelse i Marketing Camp 2012 den 19. april kom ind på mit kontor fredag morgen.

Nu er det jo mig, der er hendes chef, så jeg var selvfølgelig nødt til at spørge lidt ind til, hvad det egentlig var, hun ville. Bevares – jeg har skam hørt om G+, men det er nu mit klare indtryk, at der ikke er så mange almindelige danskere” med i det netværk endnu. Jeg foreslog hende derfor, at vi tog et lille møde om sagen.

Hun havde hørt indlægget fra søgemaskinespecialisten fra vel nok det mest kendte firma inden for søgemaskineoptimering i Danmark. Deres hjemmeside kan i øvrigt besøges her.

Hun fortalte om, hvad der forventes i forhold til G+, og jeg må da indrømme, at det faktisk ser ud til, at det er noget, vi skal tage ganske alvorligt. Foredraget havde blandt andet belyst, hvordan det allerede i USA er sådan, at indlæg og anbefalinger på G+ blandes ind i de almindelige søgeresultater.

Da vi her i firmaet har en virkeligt fin base af meget tilfredse og ganske teknisk kyndige kunder, kan det selvfølgelig give god mening at engagere dem via Google nye netværk. Faktisk har jeg fået stof til eftertanke der.

Min eneste bekymring går egentlig på, at vi jo tidligere har prøvet ganske meget med Facebook uden at få nogen nævneværdig succes med det. Men som ham eksperten fra Concept Interest havde forklaret, er forskellen på de to netværk, at G+ indholdet faktisk direkte og indirekte påvirker, hvad mennesker ser i søgeresultaterne på Google. Og det gør Facebook jo slet ikke.

Jeg tog en hurtig beslutning og bevilgede på stedet 80 mandetimer til at få opbygget en god tilstedeværelse på Google Plus. Så kan kun tiden vise, om det er indsatsen værd. Men mon ikke?

Author: Henrik Skadseby

Share This Post On